torstai 11. heinäkuuta 2013

BMW E46 318 Ci Cabriolet - Imolarot feat. Bouncer's Vanilla Ice

Vihdoin ja viimein sain työn alle oikean värisen auton eli punaisen! Omat suosikki punaiset ovat Milano Red ja Formula Red, mutta ei tämä BMW:n Imolarot niille juurikaan häviä.

Eräänä kesäisenä iltana sähköpostiin tupsahti viestiä, että Imolarot Cabriolet tarvitsisi hieman rakkautta osakseen. Itseasiassa auton omistaja ei ensin ottanut yhteyttä vaan eräs toinen asiakas toimi palan matkaa välimiehenä. Mutta lopulta sovittiin treffit asiakkaan luona, jossa pääsin kummastelemaan hieman lähemmin potilaan kuntoa. Vaikutti ihan kohtuulliselta ja päädyttiin 2-step kiillotukseen tiukan väännön lopuksi.

Potilaana siis erään herrasmiehen kesäauto. Mittarissa noin 104 000km ja ikää kymmenisen vuotta eli vuosimalli on 2003. Värinä jo muutamaan kertaan mainittu Imolarot. Lisäksi Cabriolet oli höystetty M-Sport herkuilla. Pesty ja fiksailtu ammattilaisen toimesta aikaisemmin. Omistaja kertoi autosta sen verran, että sillä on ajettu vain kahdesti vesisateessa hänen omistuksen aikana eli todellinen kesäauto.


Työvaiheet ja käytetyt aineet:

1: Esipesu
-Autobrite Magifoam
-Läjä brusheja

2: Vanteet
-Scholl Concepts RIM7
-Autobrite Just the Tonic

3: Ovenvälit
-Autobrite Jaffa Clean
-Auto Glym Aqua Wax

4: Kinnaspesu
-Auto Finesse Lather + Microfiber Madness Incredimitt + 2BM

5: De-Iron, De-Tar, savestus
-Autobrite Purple Rain
-Autobrite Just the Tonic
-Auto Finesse Clay + Autobrite Berry Blast liukkarina

6: Kiillotus
-Flex L 602 VR "pikku-Flex" rotary
-Scholl Concepts NEO limppuepäkesko
-Scholl Concepts S30+ ja S3 Gold
-Meguiar's M101
-Scholl Concepts oranssi, violetti (koot S ja M) ja NEO spider
-Scholl Concepts 3in1 talla

7: Välipesu ja kuivaus
-Scholl Concepts APC 1:4 + MM Incredimitt
-Microfiber Madness Dry Me Crazy

8: LSP
-Bouncer's Vanilla Ice

9: Muovipinnat
-Nanolex Trim Rejuvenator

10: Pakoputken pää
-Meguiar's All Metal Polish
-Bouncer's Looking Sweet

11: Renkaat ja vanteet
-Meguiar's Endurance Tyre Gel
-Bouncer's Looking Sweet

Sitten hieman kuvia likaisesta autosta:





Aikaisemman tekijän kiillotusaine jämiä löytyi vähän joka rakosesta.




Vanteet ja renkaat pestiin ensimmäisenä. Ensin Scholl Concepts RIM7 vaikutamaan vanteille ja löytyihän sitä rautaa. Tämän jälkeen Autobrite Just the Tonic:n avulla poistettiin pikipallero. Renkaat ja pyöränkaaret pestiin Scholl Concepts APC:llä.


Vanteiden jälkeen esipesu Magifoamilla.






Esipesun jälkeen pestiin ovenvälit sekä takaluukun väli Autobrite Jaffa Clean:lla ja Scholl:n APC:llä. Käsinpesun jälkeen normaalit puhdistustoimenpiteet raudan poisto Autobrite Purple Rain:lla, pienpoisto Autobrite Just the Tonic:lla ja savestus Auto Finesse Clay:lla. Muutama huono kuva raudan poistosta.




Lopuksi vielä pikainen väli huuhtelu Scholl:n APC:llä ja täysin puhtaiden pintojen tarkastelua auringon valossa. Naarmuja ja hologrammeja löytyi ammattimiehen jäljiltä runsaasti :(













Auto talliin ja testailemaan maalipintaa.


Muutama huono 50/50. Vaikka pinta näyttää holottomalta ei se sitä täysin ole.




Toinen ikävä huomio oli, että lähes kaikista muovipinnoista oli maali poltettu puhki. Näitä ei korjata muulla kuin uudelleen maalauksella.





50/50 kuvaa lokasuojasta.



50/50 kuvaa takakontin luukusta.





Jokin maalipinnan testuksessa meni pieleen sillä loppupesun jälkeen pinnasta löytyi pientä hologrammin häntää. Juuri kukaan ei niitä huomaa, mutta itse en halua jättää moisia asiakkaan auton maalipinnalle. Lääke holojen poistoon oli Scholl Concepts NEO epäkesko ja NEO Spider-laikka, tahnana toimi Scholl Concepts S30+. Tämän jälkeen taas loppupesulle ja pintojen tarkastelua. Ei holoja!

Joten kuivauksen jälkeen pääsi levittelemään Bouncer's Vanilla Ice:ä maalipinnalle. Vanilla Ice:ä levitettiin kaksikerrosta, jotta sitä varmasti on joka paikassa. Muovipinnat käsiteltiin Nanolex Trim Rejuvenator:lla. Auto sai pienen extra käsittelyn sillä vanteille sipaistiin Bouncer's:n uutuus tuote Looking Sweet vannevahaa. Todennäköisesti yksi ensimmäisiä autoja maailmassa johon tätä uutuustuotetta on käytetty!



Loput kuvat valmiista autosta. Kangaskatolle ei tehty muutakuin puhdistettiin, sillä asiakkaalla oli itsellään suoja-aine katon kyllästämiseen.
















Viimeiset kuvat otettu seuraavana päivänä ennen auton luovutusta.













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti